ULTRA Çapa

GENEL AÇIKLAMA

Türkiye’de tasarlanmış ve imal edilmekte olan ULTRA Çapa demirleme teknolojisinde ulaşılan en son noktadır. 316L ve 318LN kalite paslanmaz çelikten el yapımı olan her ULTRA Çapa kusursuz olarak imal edilmektedir. ULTRA Çapa doğru ağırlık dağılımının çapanın iyi çalışması için ne kadar önemli olduğunu gösterir. Bu ULTRA Çapanın her ters çevrildiğinde, kendiliğinden tutma pozisyonuna geçmesinden kolayca anlaşılır.

Böyle bir performansa hemen saplanmayı sağlayan kurşun dolu kartal gagası burun, en iyi ağırlık dağılımını sağlayan yüzdürücü boş kol, maksimum tutma kuvvetini veren bükümlü tutunma yüzeyi ve rüzgar yön değişimlerinde de tutunmanın sürdürülmesini sağlayan geniş kulaklar gibi eşsiz, patentli bir çok detayın bir araya gelmesiyle ulaşılmıştır. Bunun da ötesinde, her çapanın geri alınması da düzlemsel arka tasarımıyla beklendiğinden kolay olur.

ULTRA Çapa bütün tekne tiplerine uygundur ve baş makaralarında sorunsuz çalışır. Standart olarak ULTRA Çapalar 5kg-360kg aralığında imal edilir. Daha büyük çapalar ise sipariş ile imal edilebilir.

Avrupa’nın en iyi malzemesi kullanılarak deneyimli mühendisler tarafından imal edilen ULTRA Çapalar normal kullanım koşullarında ÖMÜR BOYU garantilidirler. Biz kalite ve tasarımda hiçbir şeyden sakınmadık, sizde öyle yapın – paranızı EN İYİSİNE harcayın.

GÜÇLENDİRİLMİŞ ZİNCİR BAĞLANTI DELİĞİ

En zor koşullarda bile çapanın zincir bağlantısının eğilme veya kopmasını engeller.

ÇAPA AĞIRLIĞI
Çapa ağırlığı her çapa koluna “kg” ve “lbs” olarak damgalanmıştır.
SERİ NUMARASI
Her ULTRA Çapa kendine özgü bir seri numarası ile çapanızı daima tanımanıza imkan sağlayacak şekilde damgalanmıştır.
YÜZDÜRÜCÜ BOŞ KOL
Kolun içi boş ve tam olarak kapalı olduğundan suya girdiğinde şamandıra gibi yukarı çeker. Koldan azaltılan ağırlık, çapanın gagasına kurşun olarak doldurulmuş ve ağırlık merkezi aşağı çekilmiştir. Bu nedenlerle çapa kendiliğinden saplanma konumuna gelir.
TAŞIMA, KURTARMA, TAKVİYE ÇUBUĞU
Taşıma kolaylığı sağlar. Şamandıra bağlanabilir. Arka yüzeyleri takviye eder. Kolu destekler. Baş makarasına boşluksuz oturmasını sağlar. Zincirin kola dolaşıp sorun yaratmasını engeller.
DÜZLEMSEL ARKA TASARIM
Çapayı geri alırken, tekne tam üzerine geldiğinde, bu düz yüzeye yaslanarak ayağa kalkar ve gagası zeminden çıkar.
YÖNLENDİRME KULAKLARI
Eğer rüzgar yön değiştirirse, zincir çektiğinde kulaklar direnç yaptığından, çapanın gagası rüzgara doğru döner ve saplanmaya bu yönde devam eder. 180 derece dahi dönse bırakmayıp stabil kalabilen tek çapadır.
KURŞUN DOLU HAZNE
Kurşun dolu hazne en iyi ağırlık dağılımının elde edilmesine ve uygunsuz denebilecek zeminlerde dahi tutunmayı optimize etmeye yarar.
MAX. TUTMA KUVVETİ İÇİN YÖNLENDİRİLMİŞ YÜZEYLER
Önce kolayca saplanmaya başlar. Ancak hemen genişleyip yönlendirilmiş yüzeyleriyle maksimum tutma kuvvetine ulaşır ve geleneksel çapaların önüne geçer.
TIRMALAMA, TAKILMA UCU
Özellikle en alt konumda yapılmıştır. Kaymayı önler ve çapa çekilmeye başlandığı anda saplanma da başlamış olur.
EĞRİ GAGA
Çapanın en önemli özelliğidir. Saplanmaya başlayan ucu hemen deniz zemininin içine çekerek saplanmayı arttırır. Eğer rüzgar şiddeti artarsa, çapayı daha da derince çekerek denge sağlar. Aynı zamanda eğer çapa herşeye rağmen zeminde yan yatmış olursa, saplanmayı başlatacak yan bükümlere sahiptir.

Seçim Tablosu

Temel Özellikler
  • Kullanmak için tecrübe gerekmiyor.

  • İlk atıldığında mutlaka tutuyor.

  • Çok çabuk saplanıyor. Sürüklenmiyor ve deniz zeminini tahrip etmiyor.

  • Rüzgar arttıkça daha da gömülür ve boşa çıkmaz.

  • Rüzgar yönü değiştiğinde bırakmıyor.

  • Tekne başına oturmada sorun çıkartmıyor.

  • Atarken kendisi fırlıyor.

  • Çekerken ters gelse bile kendiliğinden düzeliyor.

  • Paslanmaz çelik olduğu için galvaniz gerektirmiyor.

* Yüzdürücü Boş Kol: Kolun içi boş ve tam olarak kapalı olduğundan suya girdiğinde şamandıra gibi yukarı çeker. Koldan azaltılan ağırlık, çapanın gagasına kurşun olarak doldurulmuş ve ağırlık merkezi aşağı çekilmiştir. Bu nedenlerle çapa kendiliğinden saplanma konumuna gelir.

* Tırmalama-Takılma Ucu:  Özellikle en alt konumda yapılmıştır. Kaymayı önler ve çapa çekilmeye başlandığı anda saplanma da başlamış olur.

* Eğri Gaga: Çapanın en önemli özelliğidir. Saplanmaya başlayan ucu hemen deniz zemininin içine çekerek saplanmayı arttırır. Eğer rüzgar şiddeti artarsa, çapayı daha da derine çekerek denge sağlar. Gaganın bir başka görevi daha vardır; eğer çapa her şeye rağmen zeminde yan yatmış olursa, bu durumda dahi saplanmayı başlatacak yan bükümlere sahiptir.

* Özel Tutma Yüzeyi Formu : Önce kolayca saplanmaya başlar. Ancak hemen genişleyip yönlendirilmiş yüzeyleriyle maksimum tutma kuvvetine ulaşır ve geleneksel çapaların önüne geçer.

* Düzlemsel Arka Tasarım: Çapayı geri alırken, tekne tam üzerine geldiğinde, bu düz yüzeye yaslanarak ayağa kalkar ve gagası zeminden çıkar.

* Yönlendirme Kulakları: Eğer rüzgar yön değiştirirse, zincir çektiğinde kulaklar direnç yaptığından, çapanın gagası rüzgara doğru döner ve saplanmaya bu yönde devam eder. 180 derece dahi dönse, bırakmayıp stabil kalabilen tek çapadır.

* Arka Çubuk: Taşıma kolaylığı sağlar. Şamandıra bağlanabilir. Arka yüzeyleri takviye eder. Kolu destekler. Baş makarasına boşluksuz oturmasını sağlar. Zincirin kola dolaşıp sorun yaratmasını engeller.

* Güçlendirilmiş Zincir Bağlantı Deliği: En zor koşullarda bile çapanın zincir bağlantısının eğilme veya kopmasını engeller.

* Çapa Ağrılığı: Çapa ağırlığı her çapa koluna “kg” ve “Ibs” olarak damgalanmıştır.

* Seri Numarası: Her ULTRA Çapa kendine özgü bir seri numarası ile çapanızı daima tanımanıza imkan sağlayacak şekilde damgalanmıştır


Bizi Tercih Edenler